Made with your own love!

dinsdag 17 februari 2015

Paasdecoratie met nieuwe DIY

Van de week had ik op facebook al een aantal ideeën gepost over hoe je bloemen eens anders neer kunt zetten. (Volg je Made with your own love al op facebook? Klik hier!)
Zelf ben ik deze week aan de slag gegaan met paasdecoratie. Ik vind paasdecoratie altijd ontzettend leuk, maar houdt alleen niet van de paaskleuren als geel, roze en groen. Daarom is de paasdecoratie bij mij neutraal van kleur.

Ik geef mijn interieur met fijne en rustige decoratiespullen een voorjaarsfeer.
Over de stoere steigerhoutentafel ligt een stuk kant (van de gordijnen van Ikea) met bloemetjesmotief. Verder gebruik ik veel wit en daarnaast af en toe zachte tinten als lichtgrijs, zacht roze en zacht blauw. Verse bloemen zijn ook een must. Ze fleuren gelijk alles op! De opgesteven doilies (één van de DIY) zijn heel fijntjes en met een paar nepbloemen of eieren er in geven ze direct sfeer. Ook kun je zelf eitjes maken en verven in de kleuren die je wilt en deze in wat takken hangen.
Als laatste tip: less is more. Ik richt mij vooral op het voorjaar met hier en daar wat paasdecoratie. Zo hoef ik na de Pasen niet gelijk alles te vervangen. En door die kleine paasaccenten heeft het een grootser effect!

Vandaag zijn de DIY op de  paasdecoratie gericht: zelf eitjes maken met zelfdrogende klei (te koop bij Action) en het opstijven van gehaakte kleedjes (doilies). Zo krijgen de kleedjes die vroeger bij je oma of moeder onder een vaasje lagen nu een heel nieuwe manier van gebruiken! Leuk om eitjes in te leggen of om op te stapelen. In de twee foto's hieronder wordt uitgelegd hoe je ze kunt maken. Veel succes en je hebt weer wat nieuws in je interieur made with your own love!

Wat je nodig hebt voor het maken van de opgesteven doilies:
- gehaakte kleedjes (doilies)
- suiker
- gekookt water
- ballonnen
- schaaltjes

Wat je nodig hebt voor het maken van de eitjes:          
- zelfdrogende klei                                                        
- snijplank                                                                      
- bakpapier                                                                     
- roller                                                                           
- wc-rolletje                                                                   
- verf en fijn kwastje
- touw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten