Made with your own love!

donderdag 12 februari 2015

Praktische schoenopberger: de hoogte in!

Toen we dit huis vorig jaar voor het eerst binnen stapten, was ik meteen verkocht. Een leuke (kleine) twee-onder-een-
kap-woning uit de jaren dertig in een aller schattigst straatje. Wel viel me meteen op dat de hal heel klein was. Maar dat was voor latere zorg...

We gingen er wonen en met de housewarming liep ik er al gelijk tegen aan: te weinig ruimte in de hal. Te weinig ruimte voor alles eigenlijk.. Jassen, schoenen; ik kon het niet kwijt.
Het is zelfs zo dat wanneer je bij ons de voordeur open doet je zelf heel charmant in een hoekje tussen de trap en voordeur terecht komt. Degene die binnen komen moet gauw doorlopen, zodat ik weer uit mijn benarde positie bevrijd kan worden. Nu kan ik daar niets aan doen, want die trap zit er nu eenmaal en de deur is ook niet kleiner, maar het jassen-tassen-schoenen-sjaal probleem kon ik wel aanpakken. Want om nu op iedere tree van de trap een paar schoenen te zetten is ook zo wat.

Alle mogelijke opties zijn we langs gegaan. Een praktische oplossing van Ikea in de vorm van een hangende schoenenopberger vond ik nu niet bepaald beeld en sfeer verfraaiend. Ook het idee om de schoenen dan maar in de kelder te zetten beviel me niet. En zelfs een schoenenrekje past er niet, omdat dan de wc-deur niet meer open kan... (ja, de hal is echt klein!!) Er was nog één optie over: de hoogte in! En dat hebben we dus ook gedaan. Via marktplaats heb ik oude veilingkisten gescoord en bij de karwei leuke haken voor aan de muur. Nu staan de schoenen dus hoog en is mijn gang (en trap!!) schoenvrij!

Heb jij zelf ook een kleine hal en is deze wel aan een make-over toe? Kijk dan eens op mijn Pinterest en doe ideeën op! Klik hier: Ideeën voor een kleine gang op Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten