Made with your own love!

donderdag 18 juni 2015

DIY: foto op hout maken!

Op internet had ik er al wel eens over gelezen: zelf een foto op hout maken. Het leek mij altijd te veel gedoe en daarom ben ik er nooit aan begonnen. Tot we pas een printer gingen kopen. Ik bedacht op eens dat ik ook had gelezen dat het alleen kan als je een INKTJET printer hebt. Dus je snapt dat onze printer een INKTJET printer moest worden... Toen hij eenmaal in huis was had ik geen excuus meer om het niet te proberen. Zelf heb ik verschillende methodes geprobeerd, maar deze vond ik toch het beste. Het was even puzzelen, maar uiteindelijk is het gelukt. Om te zorgen dat het bij jou in één keer lukt even wat dingen op een rij:

- Belangrijk is wel dat je een duidelijke foto hebt. Ik heb heel wat stukjes hout beklad met foto's voordat het eindelijk lukte. Als je foto niet zo duidelijk is, bewerk deze. Maak hem scherper, pas als je denkt dat hij te scherp is, is hij goed.

- Zorg voor fijn hout, bijvoorbeeld vurenhout. Wanneer je het bijvoorbeeld op steigerhout doet zal je niet zo'n mooi resultaat krijgen, omdat dit simpelweg te grof is.

- Dit hele project kun je alleen doen met een INKTJET printer!! Een laserprinter straalt de inkt in het papier, terwijl bij een inktjet printer de inkt even op het papier blijft liggen.

- Als je een klein stukje hout hebt, gebruik een foto met één duidelijk object. Zijn er teveel tierelantijntjes zichtbaar dan zal hij niet goed lukken. Gebruik deze foto dan voor een groter stuk hout.

Leuk om als kadootje weg te geven of om in je eigen woonkamer op te hangen! :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten