Made with your own love!

maandag 6 juli 2015

Werken aan je interieur!

Vorige week was het te heet om je ook maar te bewegen. Alles lag op zijn gat, inclusief ik en mijn huishouden. Alleen de hoognodige dingen werden gedaan en zelfs die moesten het met de Franse slag bekopen. Te heet om buiten te komen en dus lekker binnen blijven en ideeën opdoen voor je interieur. Kwam mooi uit met een opdracht die ik voor mijn opleiding interieurstyling moest maken. Kon ik ongegeneerd internet afstruinen voor leuke ideeën en de mooiste meubels. Tsjah... werk hè. Hoort er ook bij en dat is beslist geen ramp! ;-)Gelijk maar even een bord bij Pinterest er voor aangemaakt. Wist je dat je bij Pinterest borden ook op privé kunt zetten? Zo kun je naar hartenlust pinnen en voor jezelf als inspiratie gebruiken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee had waar ik moest beginnen. Vanuit de opdracht had ik namelijk de eetkamertafel, de bijzettafel en de buffetkast meegekregen. Ook de vloer lag al vast. En daar moest een interieur om heen worden gestyld. Waar begin je dan? Met Pinterest. (Tip: gebruik Engelse termen. Amerikanen zetten hun complete interieur op Pinterest. Vaak te veel en te groot voor in onze Hollandse minihuisjes, maar je doet er allicht ideeën op!) Heel veel ideeën opgedaan en uiteindelijk een stijl gekozen die mij aansprak, bij de klant paste en deze verder toegepast en uitgewerkt binnen de woning. Verschillende moodboards gemaakt en ook een kleurenplan aangeleverd. Een heel karwei, veel dingen weer aangepast, maar uiteindelijk blij met het eindresultaat. Nu nog even het cijfer afwachten, nog een paar maanden hard doorwerken en dan mag ik mij interieurstylist noemen. Dat is het harde werken wel waard! :)

Wil jij ook je interieur veranderen en zit je met bepaalde meubels die nog lang niet aan vervanging toe zijn? Dan vind je dit artikel vast interessant. Je vind er tips en ideeën hoe je om je bestaande meubels heen kan stylen en hoe je deze kunt restylen. En maak moodboards. Zo krijg jij echte en idee van hoe ideeën zullen uitpakken en zit je straks niet met een kleur op de muur die uiteindelijk niet zo past bij jouw smaak. Je ziet in mijn moodboards op de foto ook verschillende kleurenstalen, stofjes etc. Hoe meer, hoe beter, want zo creëer je een realistisch beeld van je leefruimte! Uiteindelijk maak jij in een handomdraai van je huis een thuis uiteraard made with your own love! En dat is natuurlijk wat we willen! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten