Made with your own love!

woensdag 9 december 2015

Binnenkijken bij... Jantien!

Wat heerlijk dat we weer mogen binnenkijken bij iemand. Dit keer bij Jantien. Ik kwam haar via via tegen op Instagram waar ze allerlei leuke en mooie foto’s post van haar schattige huisje. Natuurlijk was ik benieuwd naar het geheel en vroeg haar of we bij haar mochten ‘binnenkijken’! Nu schrijf ik dat tussen aanhalingstekens, want met een hoogzwangere buik is dat wat lastig om real life te doen. Maar Jantien vond het geen probleem om mij wat foto’s te sturen en wat informatie te geven via de mail (zo kan het dus ook J). En al haar foto’s van Instagram mocht ik ook gebruiken. Kijk mee en laat je inspireren!

Jantien heeft een eigen stijl die je niet zomaar in een winkel vind. Ze vindt het heerlijk om met haar interieur bezig te zijn en veranderd dan ook regelmatig wat. Zelf zou ze haar stijl als landelijk en brocante omschrijven, zonder door te slaan naar een van de twee. Haar stijl wisselt mee met de seizoenen. Gebruikt ze in de winter vooral warme tinten en materialen, in de zomer zal je in haar huis veel lichte en witte accenten vinden. Haar stijl heeft zich door de jaren heen ontwikkeld. Toen ze nog thuis woonde verzamelde ze volop spullen van Rivièra Maison, om er vervolgens achter te komen dat dit nu niet meer bij haar past. We zien dit overigens vaker dat een persoon van stijl veranderd. Durf dit zelf ook toe te laten in je interieur, want hierdoor creëer je een eigen en unieke stijl!





Het inrichten van hun huis heeft Jantien vooral op gevoel gedaan. Natuurlijk wist ze wat ze leuk vond, maar ze durfde hier ook van af te wijken. Jantien zegt: ‘Ik wilde graag een mooie lange eettafel met van die prachtige fauteuils. Dat past hier echter niet qua ruimte, dus wie weet in de toekomst nog in een ander huis. Ik heb dus echt gekeken naar wat er bij dit huis past.’ Ik vind dit een sterk punt. Soms kun je helemaal verliefd worden op iets wat je in een winkel ziet, om er thuis achter te komen dat je de plank volledig hebt misgeslagen. Iets is dan te groot of te klein en past dus niet in/bij je huis. Terugbrengen dan maar ;-).
 
In haar huis probeert Jantien zoveel mogelijk binnen een bepaald kleurenpalet te blijven. ‘Felgekleurde en moderne spullen komen er hier niet in’, verteld ze. ‘Wel kan het gebeuren dat ik verschillende woonstijlen met elkaar combineer. Zo heb ik landelijke items, maar brocante zie je ook veel terug. En af en toe een vleugje Scandinavisch. We zijn gek op Zweden. Wanneer we hier op vakantie zijn bezoek ik volop de Loppis. Hier verkopen ze veel tweedehands spullen en ik heb er al genoeg leuke spulletjes gekocht!’
Veel mensen vinden het lastig om verschillende woonstijlen met elkaar te combineren. Ik zie direct dat dit bij Jantien wel werkt, omdat zij zich consequent aan haar kleurenpalet houdt. Hierdoor ontstaat er een geheel ook al zien we verschillende woonstijlen. Toch wijkt ook Jantien wel eens af. ‘Ik heb twee lichtroze potjes die ik erg mooi vind, maar gewoon niet zo staan in huis. Dan zet ik ze boven achter, waar niemand ze ziet. Maar als ik de trap af loop kan ik er toch van genieten!’

Doordat Jantien haar eigen woonstijl heeft gevormd, haalt ze haar spullen overal vandaan. Zo komen de eettafel, de witte buffetkast en het witte tvkastje bij Van Dijk en Ko uit Amsterdam. Zoek je een uniek item voor in huis dan ben je hier aan het goede adres. Ze halen hun meubels uit Hongarije, Roemenië, België en Frankrijk. Er is dus maar een enkel exemplaar van en zo heb je iets unieks voor in huis.
De eettafelstoelen, salontafel, babycommode en een kledingkast boven komen bij Old Basics vandaan. Houd je van landelijk en brocante dan kun je hier je hart ophalen. Ze werken regelmatig mee aan verschillende reportages in woonbladen en ook op beurzen kan je ze tegenkomen.

Bij sofa.com vond Jantien haar stoelen, bank en bed. Maar ook bij Ikea kan ze slagen, zoals het vloerkleed wat ze daar vond.
Het is dus duidelijk te merken dat Jantien tijd en aandacht besteed aan haar interieur. Woonaccessoires haalt ze bij één van haar favoriete winkels zoals Hartje Holland en Dingenliefde in Ouddorp en Country at Home in Dirksland. Ze komt hier ook regelmatig om inspiratie op te doen. Ook rommelmarkten slaat ze niet over. Hier scoort ze de leukste blikvangers voor in huis. We kunnen dus wel concluderen dat de stijl van Jantien zich kenmerkt door van de geijkte winkels af te wijken. Ze heeft dingen in huis die je bij anderen niet zo snel tegen zal komen, simpelweg omdat er maar enkele exemplaren van zijn en dat maakt het juist zo uniek.
 
De keuken is niet erg groot, maar wel praktisch ingericht. Schuin tegenover elkaar bevinden zich twee aanrechtbladen. De ene heeft een spoelbak en de ander een fornuis. Het hout van de kastjes zorgt voor een warme aanblik. Verder is de keuken licht waardoor hij groter lijkt dan hij daadwerkelijk is. Een sterk punt in deze keuken is dat er niet overal bovenkastjes zijn. Het fornuis heeft een mooie afzuigkap die is weggewerkt in een schouw. Zo is de afzuigkap niet alleen functioneel, maar ook decoratief! Boven de spoelbak bevinden zich zowel kastjes als planken. De planken zorgen voor een open en ruimtelijk geheel. Jantien heeft hier slim gebruik van gemaakt door hier mooi servies neer te zetten. Zo kan ze genoeg spullen kwijt en oogt het niet rommelig.
 
 
 
Sommige spullen hebben ook emotionele waarde. Hier zal ze dan ook niet zo snel iets aan veranderen. Jantien vertelt: ‘In de woonkamer staat een wit kastje dat ik nog niet zo lang heb. Het is van mijn oma. Heel lang heeft het boven gestaan, maar nu werd het tijd voor een plekje beneden. Volgens mij is het oorspronkelijk van mijn tante, maar ik mocht het meenemen. Het is wit gelakt en ik heb vaak getwijfeld of ik het zou oververven met krijtverf. Toch doe ik het niet, omdat ik denk dat ik er spijt van krijg. Van binnen is het beplakt met bloemetjes plakfolie. Ook dit laat ik zitten, het hoort gewoon bij het kastje! Ik hoop dat het kastje nog lang in mijn bezit blijft, ik doe het in ieder geval niet weg!’
Veel mensen hebben spulletjes van een dierbare die een emotionele waarde hebben. Ze willen er het liefst niets aan veranderen, want juist in die staat zoals ze het gekregen hebben roept het herinneringen op. Mijn advies: luister hierbij naar je gevoel. Vind je het niet fijn om er iets aan te veranderen, omdat je bang bent dat er dan iets verloren gaat van de herinnering dan moet je het vooral niet doen. Laat je niet leiden door een bepaalde woonstijl (of het er wel of niet bij past) of wat andere mensen hiervan vinden, het heeft tenslotte voor jou een bepaalde waarde!

 
























Jantien laat zich inspireren in de vele woonwinkeltjes waar ze komt. Ook is ze een groot fan van Ariadne at home waar ze een abonnement op heeft. ‘Pasgeleden kreeg ik van een vriendin een hele grote stapel oude nummers. Geweldig vind ik dat! Ik koop soms Wonen Landelijke Stijl Magazine of de VT Wonen.’ Toch doet ze vooral haar eigen ding. Ook op Instagram volgt ze aan aantal mensen die haar inspireren. ‘Er zijn natuurlijk professionele bloggers, maar ook lieve huismoeders die gewoon van gezelligheid in huis houden vind ik reuze leuk. Een aantal die ik met veel plezier volg zijn: @bymyselfffie, @esther_hafkamp, @ladykant, @dearestdaughters, @ingeborgsimones, @vibekedesign, @virrhona1968, @sebiiiin en @knorkan.’


In dit huisje zou Jantien niet zo snel iets veranderen. Ze wil nog wel een keer graag een kleurtje op de muur, maar durft dat in dit huis niet aan. Het is best klein en ze is bang dat het dan te veel wordt. Wanneer ze naar een groter huis verhuizen wil ze dit echter wel gaan doen. ‘Het hoeft van mij niet meer wit, het mag wel wat meer gaan leven!’ De vloer is wel één van de dingen die ze dan zou gaan missen. Het zijn estrikken en passen overal bij. En ze heeft gelijk, ze passen dan ook helemaal bij de stijl in haar huis.

Wanneer ik haar vraag waar ze nu echt trots op is in huis zegt Jantien: ‘Ach ja, trots. Ik vind het leuk om vaak te veranderen en dat het dan ook goed lukt! Zonder dat ik iedere keer wat nieuws hoef te kopen. Ik kan erg gelukkig worden van een nieuw lintje of een mooi kaarsje, daar kan ik best lang mee doen! Ik ben ook erg trots op mijn man, die ik nooit hoor klagen. Gelukkig vindt hij het allemaal prima wat ik uitvogel in huis!’



 




Jantien bewijst maar weer dat je niet iedere keer nieuwe spullen hoeft te kopen om je huis van een nieuwe touch te voorzien. Door simpelweg verschillende items met elkaar te combineren kom je al een heel eind. En ben jij nog op zoek naar je eigen stijl? Laat je dan, net als Jantien, door zo veel mogelijk dingen inspireren: winkels, instagrammers, bloggers en verschillende woonmagazines. Je vind er de leukste ideeën en door deze te combineren ontwikkel je een eigen stijl.

Jantien, je hebt een prachtig huis met een heel eigen stijl. Een huisje waar je je thuis voelt en wat ook echt leeft. Ik kan zien dat je er een hoop plezier aan beleeft om met de inrichting bezig te zijn en dat is je goed gelukt! Je stijl is zorgvuldig gekozen en ik weet zeker dat veel anderen mensen hier weer door geïnspireerd zullen worden! Dankjewel dat we bij jou binnen mochten kijken! :)

Is interieur helemaal jouw ding en mogen we ook een keer bij jou binnenkijken? Neem dan vrijblijvend contact op door een mailtje te sturen naar jacolienebeyer@gmail.com en wie weet sta jij hier binnenkort! :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten